جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : niknam

جاذبه های گردشگری کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش :

قنات کيش بيش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شيرين قابل شرب ساکنان جزيره را تامين مي‌کرده است. قنات كيش از نظر طول رشته قنات و يا عمق چاه‌ها قابل مقايسه با قنات‌هاى ديگر نقاط ايران نيست‌، اما با توجه به شيب بسيار كم جزيره‌، چگونگى هدايت آب‌هاى زيرزمينى به سطح زمين در كيش بسيار مهم بوده و نشان مى‌دهد كه در زمان خود از پيشرفته‌ترين روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌كردند. امروزه مجموعه قنات با تغيير كاربري به يک شهر زير‌زميني شگفت‌انگيز بدل شده که بيش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و اکنون کاريز کيش خوانده مي‌شود. ضمن حفظ بافت تاريخي آن کاربري هاي جديدي از اين شهر زير زميني بدست آورند. شهر زير زميني کاريز کیش در فاز يک خود به قسمت هاي مختلف از جمله غرفه هاي صنايع دستي ايران و جهان، رستوران سنتي و جديد، موزه سالن آمفي تئاتر سالن کنفرانس، گالري هاي هنري تقسيم و قابل بهره برداري خواهد بود. شهر کاريز در عمق 16 متري زير زمين قرار دارد. سقف آن هشت متر ارتفاع و بيشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هايي است که با نظر کارشناسي  حدودا 270 تا 570 ميليون سال قدمت دارند و تک تک آن شناسايي و داراي شناسنامه رسمي است.

 

 

 

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش یک کشتی قدیمی عظیم الجثه می باشد که در غرب جزیره و در سواحل نیلگون کیش قرار دارد. اين كشتي در سال 1322 شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به  وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در  روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت ازسفر دریایی خود ايران،  به كشور يونان در عرض جغرافيايي 26 و 20 درجه شمالي و طول جغرافيايي 53 و 54 درجه شرقي به گل نشست و اما هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدككش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد و به ناچار سرنشينان كشتي مجبور به ترك کردن آن شدند، زیرا عمليات بيرون كشيدن كشتي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود.  دلیل به گل نشستن کشتی به طور کلی مشخص نیست ولی ظاهرا مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره موجب بر خورد کشتی به ساحل شده است . بومیان جزیره می گویند که یونانی ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیده اند با توجه به این که هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نمانده است . گمان نمی رود این اظهار نادرست بوده باشد.

غروب خورشید در سواحل کیش از مناظر بسیار جذاب و تماشایی است و چون این کشتی در غرب جزیره قرار دارد منظره ای فوق العاده از غروب آفتاب را برای گردشگران تور کیش به ارمغان می آورد.

 

 

پارک تفریحی ساحلی میرمهنا 

پارک ساحلی میرمهنا کیش در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش در سال 1385 بنا شده است.

پارک ساحلی میرمهنا کیش دارای اسکله و مکان ماهیگیری میرمهنا در زمان مجاز و مسجد خاتم الانبیاء میباشد. گردشگران محترم تور کیش با تماشای مسجد ساحلی و اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور و پیاده روی بر این اسکله و تماشای لاک پشت های آزاد، اقامتی آرامبخش را در این جاذبه گردشگری کیش خواهند داشت.

پارک ساحلی میرمهنا کیش از 2 بخش تشکیل شده، بخش اول  مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و بخش 2  بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک را در بر میگیرد. مسافران عزیز تور کیش با قایق سواری گردشی خاطره انگیز برای خود رغم میزنند. در فاز اول مساحتی حدود 41 هزار متر مربع را شامل میشود و تفریحگاهی برای مسافران تور کیش با امکاناتی از جمله آلاچیق ها و محل پخت کباب و پارکینگ، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی و مسیر دوچرخه و پیاده روی، بوفه و چایخانه شده است. گردشگران تور کیش با ماهی گیری بر روی اسکله پارک ساحلی میرمهنا، لحظاتی به یاد ماندنی خواهند داشت. فاز 2 با 50 هزار متر مربع مساحت، منطقه ای برای بازی کودکان است که مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان در این فاز دیده میشود.

 

 مطالب مرتبط:

تور کیش پاییز 95

تور کیش آبان 95

تور کیش آذر 95

تور کیش زمستان 95

تور کیش دی 95

تور کیش بهمن 95

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96





:: موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد ,مکان های گردشگری مشهد ,جاذبه های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: